Ημερομηνία
4 Ιουνίου 2015
Συνοπτική Περιγραφή
Στο πλαίσιο του προγράμματος "Προωθώντας την καλή πρακτική στον αυτισμό", το "Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη" διοργάνωσε εσπερίδα με θέμα: "Από το σχολείο στην κοινωνία : η ένταξη των παιδιών με αυτισμό στην Ελλάδα και η πρόκληση της καλής πρακτικής".

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν χτες, 4 Ιουνίου 2015, στο «Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη», οι εργασίες της εσπερίδας με θέμα: «Από το σχολείο στην κοινωνία: η ένταξη των παιδιών με αυτισμό στην Ελλάδα και η πρόκληση της καλής πρακτικής». Η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο του τριετούς ερευνητικού προγράμματος «Προωθώντας την καλή πρακτική στον Αυτισμό: Ενίσχυση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και της κατανόησης των εκπαιδευτικών και άλλων επαγγελματιών σε Αγγλία, Ελλάδα και Ιταλία», στο οποίο συμμετέχει το Ίδρυμα, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Μπέρμινγχαμ και το Πανεπιστήμιο του Μιλάνου.

Η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου του Μπέρμινγχαμ και επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος κ. KarenGuldberg παρουσίασε αναλυτικά την πορεία των εργασιών, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας των τριών χωρών –Ελλάδας, Ιταλίας και Μ. Βρετανίας– στην προσπάθεια να εδραιωθούν καλές πρακτικές για την ένταξη των παιδιών με αυτισμό στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης. Από την πλευρά της αγγλικής ομάδας, ο DamianMilton, ενήλικας με αυτισμό, κατέθεσε την προσωπική του εμπειρία από τη συμμετοχή του στο AutismEducationTrust της Αγγλίας, ενώ η Κατερίνα Λασκαρίδου, επιστημονική υπεύθυνη της ελληνικής ομάδας, ανέπτυξε τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της έρευνας, από τα οποία προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα από την οπτική γωνία των εκπαιδευτικών και εργαζομένων σε δομές εκπαίδευσης για παιδιά με αυτισμό. Ο ψυχίατρος κ. Γιώργος Καραντάνος παρουσίασε δύο ξεχωριστής σημασίας προγράμματα που έχουν πραγματοποιηθεί στη χώρα μας σχετικά με την ένταξη, ενώ οι δύο εκπρόσωποι του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Παπασταυρινίδου και κ. Χριστοπούλου ανέλυσαν την πορεία της ενταξιακής πολιτικής στην Ελλάδα από θεσμικής πλευράς, τα βήματα που έχουν γίνει προς μια θετική κατεύθυνση αλλά και τις προκλήσεις που εξακολουθούν να υπάρχουν.

Τέσσερις διαφορετικές οπτικές γωνίες με κοινή ματιά ως προς την ομαλή σχολική ένταξη παρουσιάστηκαν από τους ομιλητές του δεύτερου πάνελ. Η κ. Χριστίνα Συριοπούλου ανέπτυξε το ζήτημα της κοινωνικής ένταξης των ατόμων με ΔΑΦ εντός και εκτός της σχολικής τάξης, η κ. Στεφανία Φούσκα και ο κ. Γιώργος Μπαλαμώτης μίλησαν ιδιαίτερα για τις δομές που εκπροσωπούν, ως Προϊσταμένη των ΚΕΔΔΥ Πειραιά και ως Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής Πειραιά αντίστοιχα, αλλά και για τη σημασία της συνεργασίας, εκπαίδευσης και επιμόρφωσης όλων όσοι πλαισιώνουν το παιδί που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού. Η κ. Νικολέτα Μαυροειδή παρουσίασε το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με την ένταξη των παιδιών με ΔΑΦ.

Το τρίτο πάνελ περιελάμβανε την παρουσίαση τριών ιδιαίτερα σημαντικών εγχειρημάτων, τις προκλήσεις και τις προοπτικές τους. Η κ. Μαρία Ηλιοπούλου μίλησε για το Στέκι για τα παιδιά με σύνδρομο Asperger, μια πρωτοβουλία του Ελληνικού Συλλόγου για το σύνδρομο Asperger, που πλαισιώθηκε από ειδικούς και εθελοντέςκαι η κ. Γεωργία Βαμβουνάκη-Ράφαν για το Μύρτιλλο, μία Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, με στόχο την ένταξη ατόμων με ΔΑΦ στην παραγωγική εργασιακή διαδικασία. Τέλος, ο κ. Βασίλης Πανόπουλος και η κ. Ζοζεφίνα Τζονάκα παρουσίασαν την εφαρμογή στα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Πειραιά του πιλοτικού προγράμματος του «Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη» σχετικά με τη διαχείριση παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς και το ρόλο του δασκάλου-μέντορα, αναλύοντας τα θετικά αποτελέσματα που απέφερε στο σχολείο τους η καλή συνεργασία και ο σωστός προγραμματισμός.

Την εσπερίδα παρακολούθησε η Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Ισμήνη Κριάρη, ο Πρόεδρος του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Ρόμπερτ Μέλλον, καθώς και πλήθος κόσμου, φοιτητές, μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, επαγγελματίες υγείας και γονείς.

Υλικό